開始感受結婚潮的壓力了….
不只是精神上的…還有金錢上的…
[為什麼要結婚?]
[時間到了阿]
聽起來好像很有道理
時間是指交往的時間….還是年齡….還是….
[我想和他過一輩子]
這種心情是一時的還是一世的
有幾成的把握這個人會一直陪著你
如果只有50% 你怎麼敢把自己交給他
我總是有這樣的杞人憂天
只是想用已婚身分度過30世代?以免遭受歧視?
有時我覺得參加喜宴的賓客都很不負責任
說了聲[一定要幸福喔]就了事了
幸福說了就會來嗎?
真正在努力的是那兩個人阿

兩個人在一起最開心的時候應該很難是在結婚後吧
有更多的壓力紛擾口角糾纏著兩個人
要更有責任更多體諒才能維繫一段婚姻
在這個離婚率高的嚇人的時代
或許我把婚姻想的太神聖了

結婚只是一個儀式
重要的是婚後的生活
能否一同創造你要 他也想要的生活模式
才能牽手走完人生

祝我將結婚和可能會結婚的朋友
幸福 美滿

感覺: 好吧 是我太悲觀了
推薦至電郵  http://www.blogtw.com/blog.php?id=388332
(3) 個迴響









[訪客:eva] - 10/22/07 9:42:40 pm
你到了被媽咪追問的年齡了嗎??
我想你不會管這種世俗的眼光吧..
自己愛自己多一點就好

 









Grace - 11/27/07 6:52:09 pm
If you think living alone is better for your mental and health. If you can manage financial well and have a steady job and income. If you have lots of friends who willing to take time out of their daily routine to have dinner with you like a family. If you think you can trust your neighbor to look after you when you are ill or depressed.
And if having someone fall in love with you is worse than living alone. Or if better living alone than having a roommate.
Then, maybe marriage is not for you.

 









[訪客:Jill] - 12/5/07 4:00:18 pm
I think on one would not like to have a company.Maybe just for some reasons she can't get marry!Being with someone you love for your rest life is a beautiful thing.

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    klaireyu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()